tisdag 19 mars 2013

HUS 19-23 Gamla Lasarettsområdet


Gamla Lasarettsområdet vid
Erik Dahlbergsvägen
Byggmästare Svante Svensson
Från 1882
1904 byggdes Läkarvillan
Fler tillbyggnader 1925 och 1935

Här föddes jag på 60-talet
1965 byggdes ett nytt lasarett vid Norra infarten


HUS19
POLISHUSET









Huvudbyggnaden blev Polishus 1965. 
Det har jag inte besökt så många gånger som tur är, bara för att hämta ut pass.


HUS20
KARLSHAMNS MUSIKSKOLA
Läkarvillan








Är sen 60-talet Kommunal Musikskola






HUS21
BRUNNSGÅRDENS VÅRDCENTRAL






Och här är vårdcentral, som man besökt några gånger...


HUS22
HEMTJÄNST Centrala och Östra


I den här byggnaden fanns 
Blekinge Fou-enhet på 90-talet

Vi tryckte upp häften till dom på
tryckeriet som jag jobbade på.


Dom ville ha en illustration på 
byggnaden som skulle vara på 
omslagen. Det uppdraget fick jag :)

Dom ville även ha julkort
Eftersom det var sommar då så fick jag hitta på hur det såg ut på vintern.

Och nu är hemtjänsten här.


HUS23
VUXENPSYKIATRIN


Det här huset har jag också ritat av, när chefen för Vuxenpsykiatrin fick se det jag gjort till Fou-enheten ville hon också ha en teckning...


































1 kommentar:

  1. Fint att så många gamla byggnader har sparats och kommit till användning.

    SvaraRadera